نه شنیدن در بازاریابی شبکه ای،امری حتمی و غیر قابل تغییر
همه میدانند که نه شنیدن در بازاریابی شبکه ای، یکی از واقعیتهای این حرفه می باشد. این “ترس از نه شنیدن” است که در وهله اول، سبب میشود افراد بسیاری بازاریابی شبکه ای را در همان ابتدای کار، رها میکنند! همه ما میدانیم که نه شنیدن نامطلوب است و سبب تضعیف روحیه میشود و دلیل اصلی شکست بسیاری از نتورکران است. بنابراین بیایید از همین ابتدا با این واقعیت روبهرو شویم. در مقام یک بازاریاب شبکه ای، بهاحتمال خیلی زیاد، در این تجارت ، ردشدن را بیشتر از تأییدشدن تجربه کردهاید. این یک موضوع بدیهی در زندگی شغلی ماست. پس از پذیرش این واقعیت، قدم منطقی بعدی، یافتن بهترین راه برای کنار آمدن با این “دشمن” شماره یک موفقیت در فروش است. درست مثل دریانوردی که باید بیاموزد چگونه با باد، امواج و طوفانهای موسمی دریا کنار بیاید، یک نتورکر نیز باید بدانند که چگونه با نپذیرفتن و ردشدن، مقابله کند. درست مانند سربازانی که باید یک ارتش را در جبههی جنگ شکست بدهند، نتورکران هم باید بر دشمن عمومی خود، یعنی ردشدن، غلبه کنند.
- 1.بهمحض اینکه از سوی مشتری رد میشوید، بهعضویت گروه مقتدری از نتورکران حرفهای ، پذیرفته خواهید شد! از زمانهای قدیم، هزاران نتورکر، نبرد مشابهی با همین دشمن، داشتهاند. تمامی نتورکران حرفه ای ، به این واقعیت پی بردهاند که تا وقتی خطر شکست را نپذیری، هرگز پیروز نمیشوی. وقتی که سنّ شما بیشتر شود و به زندگی حرفهای گذشتهی خود میاندیشید براساس اینکه برخورد شما در اوج مبارزه با نه شنیدن، چگونه بوده است، احساس غرور، پشیمانی یا رضایت خواهید کرد.
- 2.نه شنیدن یا سبب میشود که کارتان را رها کنید و یا اینکه شما را محکمتر میسازد. همچنین درمییابید که از گروه نتورکران موفق بازاریابی شبکه ای هستید یا نه. اگر رد شوید و به آن انعطاف نشان دهید، قویتر خواهید شد؛ درست مثل درختی که بر اثر وزش باد، خم میشود. اگر نتوانید آن را تحمل کنید و مانند یک شاخهی کوچک خشکیده بشکنید، بدانید که باید به دنبال شغل دیگری به جز بازاریاب شبکه ای و سایر مشاغلی که ارتباط مستقیمی با فروش دارد بروید.